Zu Inhalt springen
Europas größte Bau & Baumaschinen Community - Mitglieder: 36.262

Werklust Uberkopflader


Recommended Posts

Hallo Nielsje,

Ja ik ken de achteroverlader heb er voor 40 jaar terug ooit eens mee gewerkt bij de firma Janssen &de Jong hier aan een asfaltmolen.
Een onding om het aan te leren ,maar als je het eenmaal onder de knie had kon je er mee lezen en schrijven.
Hier in Venray bij de firma Boom transport hadden ze er ook een, hier werden bouwputten mee uitgegraven en er werden wagens mee geladen,Maar dit is al weer lang geleden< als jij bij de firma WERKLUST werkt kun je er mischien nog wel achterkomen,probeer maar eens..

Groetjes BERT
Link to comment
Auf anderen Seiten teilen

Registriere dich um diese Anzeige nicht mehr zu sehen.

Hallo Bert,

ah leuk was dat zo eentje gebasseerd op de major met roadless vooras, of meer zoals die oranje? En weet je wellicht nog een achteroverlader te staan in nederland? ik ben wellicht geintresseerd in het opknappen van eentje, valt toch een beetje onder het industrieel erfgoed van nederland . Ik loop trouwens stage bij werklust op het moment, en heb een hoogkipbak ontwikkeld , maar goed, ik hoor het wel.

groeten, niels
Link to comment
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 years later...
Hallo Niels,

Ik heb een Werklust OL501 tractorshovel. gebaseerd op een Fordson Power Major.
(4-wiel-aandrijving, automatische versnellingsbak)

Ook heb ik een originele handleiding voor deze machine.
Ook van de OL 507 heb ik een instructieboek (losse bladen)
Er is ook een video van de reinigingsdienst Groningen waarop een OL501 getoont wordt.

Heb jij nog andere dokumenten die voor mij interessant zouden kunnen zijn?

Met vriendelijk groet,

Jurrie
Link to comment
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 months later...
Hilfe!!! wacko.gif Ich verstehe nichts... Das Thema ist aber sehr interessant. Gibt´s noch eine Kurzfassung in Deutsch.

Werklust hat ja auch in Deutschland immer mal wieder versucht Fuß zu fassen. Es gab die Lader von Fiat, Ahlmann, Weserhütte und zuletzt auch im Kaelble Programm.

Werden die Maschinen eigentlich noch in Holland gebaut oder stammen die schon aus Osteuropa?

Gruß,

Ulf
Link to comment
Auf anderen Seiten teilen

Diskutiere mit!

Du kannst jetzt antworten und Dich später anmelden. Wenn du bereits einen Account hast kannst du dich hier anmelden.

Gast
Antworte auf dieses Thema...

×   Du hast formatierten Inhalt eingefügt..   Formatierung wiederherstellen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch umgewandelt und eingebettet.   Statt dessen nur den Link anzeigen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Gerade aktiv   0 Mitglieder

    • No registered users viewing this page.
×
  • Neu erstellen...